söndag 23 juli 2017

IKEA hack... DIY... loppis

Man kan kalla senaste projektet för IKEAhack/DIY/loppisfynd för det är en mix av allt! Detta projektet har legat nere ett tag... vi har haft en del annat att fixa med :-) När vi nu väl tog tag i det så fixade vi det på en halvtimme!

diy, lampa, lampor, sovrum, sovrummet, ikea hack, ikeahack, ikea diy, diy, loppis, loppisfynt, lampskärm, skelett, skärm, myggnät, solig, ikea, inredning, gör det själv, By Nord, sängkläder, påslakan, lakan, björn

Jag hittade denna lampskärm på loppis... jag hade varit på jakt efter en lampskärm (skelettet) länge men inte hittat formen jag vill ha så jag blev superglad när jag sprang på denna runda o stora ljuvliga skärm! Den hade faktiskt ett fint tyg på sig från början, men inte ett utseende som jag ville ha. Jag hade redan en plan...

diy, lampa, lampor, sovrum, sovrummet, ikea hack, ikeahack, ikea diy, diy, loppis, loppisfynt, lampskärm, skelett, skärm, myggnät, solig, ikea, inredning, gör det själv, By Nord, sängkläder, påslakan, lakan, björn, fågel, svart och vitt, svartvit, svartvita, sänggavel, huvudgavel, vitt, vit, vita, liggande panel,

Lampan "strippades" av så att bara skelettet blev kvar! Jag köpte IKEA:s myggnät som heter "Solig" för 99 kr. Den har redan en fin topp så att man bara kan lägga nätet över skärmen, men däremot ville jag inte låta den hänga i kroken i toppen eftersom lampan faktiskt är ganska tung ändå. Det är en stor lampskärm... Mannen fixade så att den istället hänger i en slags avlastar-mojäng för lampor och överdelsen täckte jag med en bit myggnät som blev över. Myggnätet knöt jag ihop och klippte av i den önskade längd som jag ville ha. Klart!

Jag är glad att bli av med kristallkronan...  har tänkt på det länge men det är så svårt att hitta fina lampor till sovrum tycker jag! Då får man fixa en själv! :-) Cirkuslampan "Kors", påslakan/örngott från "By Nord" och tavlorna hittar ni i min webbutik: www.anneliesdesign.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...