torsdag 13 april 2017

Påskdukning 2017

Årets påskdukning är klar! Vi kommer att äta påsklunch redan imorgon eftersom det var den enda dagen då familjen kan vara samlad. Det spelar ju ingen roll att äta lunchen på långfredagen istället :-) Dukningen gör jag alltid dagen innan eftersom det är så mycket ståhej med mat och annat som ska fixas... skönt att den biten redan är klar då!

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin,

Tidigare idag började jag med att rengöra stumpastaken i ugnen... vänd den upp och ner på ett bakplåtspapper och ställ in i ugnen 100-150 grader i ca 20-30 minuter. Allt smuts, lösa vekar från ljus som brunnit ner och stearinrester åker av på pappret. Ta sedan ut den och torka rent med hushållspapper. Den blir som ny igen! Toppenbra! Hur många ljusstakar kan man göra fina igen liksom? Stumpastaken finns i två olika storlekar inne i min webbutik: www.anneliesdesign.se

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin,

Att dekorera stumpastaken med lite ägg och blommor fick jag idén från Instagramkonton (toppenbra att följa inredningskonton där... man får massor med fina tips!)... det ville jag gärna ha som "centerpiece" på påskbordet! Blev superfint! På Instagram heter jag @anneliesdesign så häng gärna med mig där!

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin, vårlökar, blommor, blomma

Årets servettdukning gjorde jag också med inspiration från några olika idéer från Instagram fast i de jag har sett har de haft ett ägg i mitten. Jag valde att lägga lite trassel i pappersservetter och sedan tog jag fram några fina servettringar jag hade liggandes i en låda. De är fyndade på loppis för ett par år sedan.

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin,

Alla lökar fick inte plats i stumpastaken och äggen så förra årets DIY gipsägg kom väl till hands. Lite plastfolie i botten så funkar det perfekt som dekoration.

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin, gips, gispägg, diy

Glasunderlägg med olika träkänsla passade fint till denna dukning... de finns i 6-pack inne i min webbutik. Likaså de trärena äggen av ek och påskpynt mm finns där också.

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin, servettvikning, vikning,

Ha en fin eftermiddag! Nu blir det kaffe och sockerkaka som jag gjorde av äggen jag knäckte :-)

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, påsk, påskdukning, dukning, bordsdukning, påsken 2017, tablesetting, easter, kanin, stumpastake, äggskal, ägg, påskpynt, dekoration, stumpastaken, ljusstake, ljusstakar, kök, köket, matplats, matsal, servetter, servettvikning som en påskhare, hare, kaniner, kanin,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...