onsdag 16 mars 2016

Långt inlägg från hemmakontoret

Idag har jag massor som ska fixas, men jag måste säga att detta är något av det roligaste arbetet jag vet! Att få arbeta med sitt intresse är verkligen toppen! Som egen företagare styr jag dagen och lägger upp det som jag själv vill... Bäst av allt: jag kan sitta och måla i timmar om jag vill! Yeay! Jag hade ett riktigt flow för ett tag sedan och de nya konsttrycken finns nu laddade i webbutiken. Kika gärna in och titta på nyheterna! Länk till webbutiken: www.anneliesdesign.se

cirkuslampa, cirkuslampan, cirkuslampor, kors, plus, plustecken, svart och vitt, svart fjäder, fjädrar, arbetsrum, hemmakontor, hylla, lådor, clipboard, marmor pennställ, eiffeltorn i inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, detaljer, kontor, kontors, kontoret, poster, posters, konsttryck, stol, peacetecken,peace, peacemärket,  sverige, annelie palmqvist,

Idag ska jag bland annat en vända till tryckeriet och jag ska möta upp en tjej som jobbar på Kallbadhuset i VBG för att se hur vi kan samarbeta kring olika delar och lite annat smått och stort på gång. Risken när man jobbar med sådant som man brinner för och tycker är sjukt kul är att jobb och fritid flyter ihop lite grand :-) Idag har jag dock bestämt mig för att sluta jobba kl 16... typ. Om inte nattens migrän (som återigen infann sig) ska jag ta en vända till gymmet ikväll. Ska bli härligt!

skyltdocka, arbetsrum, hemmakontor, tvåfota design, skata, skator, handsnidad, fågel, fåglar, ljusstake, ljusstakar, arkivskåp, le sac en papier, vitt, vit, vita, svart och vitt, svartvit, eiffeltorn, tavla, tavlor, poster, posters, konsttryck, annelies design, inredning, webbutik, webbutiker, webshop, ateljé, grått, grå,

Härligt när ljuset är tillbaka... tänk i vintras (för visst är det inte vinter längre?) när det var mörkt när man startade jobbet, halvmörkt under dagtid och kolsvart tidig eftermiddag. Hu! Det är mysigt i december månad kan jag tycka men sedan räcker det för min del. Jag är glad att det är ljust igen! Här i ateljén flödar ljuset in! Like it a lot! Här trivs jag bra även om det ibland är administrativt arbete som måste göras ibland:-) Det är inte alltid så kreativt arbete som pågår här men ändå en härlig plats att vara i...

cirkuslampa, cirkuslampan, cirkuslampor, kors, plus, plustecken, svart och vitt, svart fjäder, fjädrar, arbetsrum, hemmakontor, hylla, lådor, clipboard, marmor pennställ, eiffeltorn i inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, detaljer, kontor, kontors, kontoret, annelie palmqvist,

Konsttrycket "Svart fjäder" är inte ett av mina senaste målningar men fortfarande en av mina favoriter! Den, cirkuslampan och Eiffeltornet på bilden ovan hittar ni i webbutiken: www.anneliesdesign.se


Här är "Paris"... en av mina senaste tavlor som finns i lager nu! Den hittar ni också i webbutiken...

tvåfota design, skata, skator, handsnidad, fågel, fåglar, ljusstake, ljusstakar, arkivskåp, le sac en papier, vitt, vit, vita, svart och vitt, svartvit, eiffeltorn, tavla, tavlor, poster, posters, konsttryck, annelies design, inredning, webbutik, webbutiker, webshop, ateljé, grått, grå,

 I andra delen av rummet...  här förvarar jag de flesta av mina konsttryck! Nu är den fylld så jag behöver ännu mer förvaringsutrymme till mina tavlor! Får börja leta på auktioner igen! De fina ljusstakarna från Tvåfota Design, korset, skatan och konsttrycket "Eiffeltorn" finns i shopen! Lampan hittade jag i svärfars garage så den går inte att handla hos mig tyvärr :)

tvåfota design, skata, skator, handsnidad, fågel, fåglar, ljusstake, ljusstakar, arkivskåp, le sac en papier, vitt, vit, vita, svart och vitt, svartvit, eiffeltorn, tavla, tavlor, poster, posters, konsttryck, annelies design, inredning, webbutik, webbutiker, webshop, ateljé, grått, grå,

Ha en go dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...