söndag 9 november 2014

DIY: Bricka med gran

Här kommer ett DIY som jag gjorde i helgen... en bricka från loppis som jag sprayade vit. Sedan målade jag en svart gran, så klart. Jag har nog fått pippi på granar :-) Här trodde jag att jag var klar med brickan, men den kändes lite tom tyckte jag.  Därför blev det att ta fram en vattenfast penna och skriva dit texten också.

diy, julpyssel, svart och vitt, svartvit bricka, brickor, julmotiv, julgran, julgranar, black and white interior, svartvitt till jul, julens, 2014, adventsljus, gran, granar,

Brickan från loppis var helt orange från början. Den kostade en tia att köpa... kul och enkelt pyssel eftersom man egentligen kan måla vad man vill. Vill man använda schabloner finns det massor av sådana i hobbybutikerna. Det är bara fantasin som sätter gränserna. Jag ska nog försöka hitta en bricka till, för jag var allt sugen på att måla ett kors också :-)

bricka, måla på gammal bricka, diy, julen 2014, julpyssel 2014, svartvitt, datumljus, adventsljus, christmas, svartvita, svart och vitt, gran, granar, do it yourself

Datumljuset gillar jag skarpt! Det fyndade jag hos Netto för någon vecka sedan. Tips! Självklart åker även de här grejerna tillbaka ner i lådan... bara framme och luftade sig för fotograferingens skull. Hoppas att jag lyckats inspirera till att dra fram lite spray och färger :-)

diy pyssel, julpyssel 2014, bricka, svartvita brickor, gör det själv, tips, inredning, inredningsblogg, datumljus från netto, adventsljus, gran, granar, svartvitt, svart och vitt,
Ha det gott allihop!

5 kommentarer:

  1. Super fin och vilken härlig idé. Här gillas det också granar, jag hittade fina vita som honycombs i helgen på panduro, ska bli perfekt till julbordet som här ska bestå av massor av granar i vitt och silver.

    Anna

    SvaraRadera
  2. Så snyggt!!!! Gillar med sprayfärg, jobbade med den i fredags då några gamla ljusstakar från Netto blev guldfärgade :)
    Snyggt ljus, måste jag genast (dvs imorgon) kolla efter!
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Duktig du är som julpysslat redan! Och så snyggt det blev. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. De enkla sakerna är ofta den vackraste!

    Bästa hälsningar,
    Simone

    SvaraRadera
  5. Wow...Snyggt :)

    /Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...