torsdag 25 september 2014

DIY: Modern marmorlampa med koppardetalj

Min man var långt ifrån övertygad när jag hittade en marmorlampa (det hjälpte inte med några förklaringar om min tanke alls)... jag var själv faktiskt inte heller övertygad om att detta skulle kunna bli bra. Men, 80 spänn är ju inget att tvivla på känner jag. Det var bara att ta hem och testa! Lampan såg långt ifrån bra ut när jag stod där och funderade; en superful tygskärm som jag faktiskt tog av och lämnade kvar och ja, ni kan se själva hur den såg ut längst ner i inlägget.

diy marmorlampa, marmor, lampfot av marmor, lampfötter, konsttryck, svart och vitt, svartvita, modern lampa, lampor, stora klot glödlampor, glödlampa, artprint, artprints, fjäder print, fjädertavla, tavlor, tavla, peace, vykort, grått och vitt, loppis fynd,

Men jäklarns så nöjd jag blev efter allt tvivel! Skärmen åkte ju av som sagt redan i affären, själva lamphållaren var brun och av plast som inte alls såg rolig ut och den hade en skärmhållare som behövdes tas bort för att bli mer modern. Tanken var att inte ha skärm alls och så blev det. Lamphållaren täckte vi med en bit kopparrör. Den dammiga och söndriga glödlampan byttes ut mot ett stort klot med coola trådar i som lyser fint i mörkret.

marmor lampa, diy, lampor, gammal lampa blir som ny, modern, modernt, moderna, loppis, loppisfynd, tips, inspiration,
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Hej den vart ju suupersnygg ju. Klart inte männen förstår när vi får våra idéer :)

    kram Camilla

    SvaraRadera
  2. klart snygg... jag har en liknande glödlampa, de är verkligen snygga när de lyser!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...