fredag 25 juli 2014

Kubanskt hotell

Hotellet ligger mitt i Varberg men har ändå känsla av utomlands... Kuba! Vi tog en "lunch-middag" på hotellet och bara njöt i fulla drag! Ett tips till er som tänkt äta där... boka bord om ni vill sitta utomhus!

hotell havanna, varberg, tips, varbergsbesök, varbergstips, lasse diding, kubanskt hotell, inredning kuba, kuba,

Efter endast ett par smakbitar av torskryggen kom mitt utlåtande till maken om vad jag tyckte om rätten... "Det här var det godaste på länge"!. Oj, vad gott! Perfekt! Gissa om jag blev ännu gladare när det visade sig att det var en av mina gamla elever som var kocken i köket! Jag fick veta det eftersom han lät skicka ut en hälsning till mig genom servitrisen, att hon skulle hälsa till hans bildlärare. Jättekul! Gissa om Jesper fick ett besök i köket av mig? Yepp!

restaurang varberg, tips, varberg, varbergs, hotell, hotellet, havanna, kubainspirerat hotell, kuba, kubanskt,

En liten tur genom hotellet var man ju tvungen att ta... jättekul att se alla tavlor och all inredning med inspiration från Kuba! Vi spanade bland annat in ett rökrum där man röker kubanska cigarrer och så klart tog vi  hissen upp till till tredje våningen där det finns bar och terrass med vy över fästningen och övriga Varberg!

havanna, hotell, lasse diding, varberg, varbergs, hotellet, inredning, kubanskt, kubansk, kuba, marockanskt kakel, trappa marocko, varbergs hotell, varberg, tips


hemingway torn, bar, takterrass, varberg, baren, havanna bar, hotell, vy över varberg, varbergs,

Vill ni se fler bilder? Klicka på "Läs mer"!



kubansk stil, havanna, hotell, varberg, varbergs, lasse diding, inredning, tavlor, hotellet, tips, kubanskt hotell i varberg

Hotell Havanna i varberg, varbergs, inredning, tips, kuba, kubansk, kubanskt,

takterass, takterrassen hotell havanna, vy över varberg, varbergs färstning, hotell, kuba, kubanskt, tips

takterrass, varberg, tips, hotell havanna, vy över varbergs fästning, takbar, takbaren på hotellet, hemingway torn, terrass, terrassen,

hotell havanna i varberg, hemingway takterrass, tornet,
Ha det gott!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...