måndag 20 januari 2014

DIY; Geometriska former

Geometriska former är så fina och jag har kikat lite på internet för att göra egna. Det verkade lite krångligt att få till mallarna ordentligt, så jag köpte boken "I love paper" av Fideli Sundqvist. Betydligt lättare med riktiga mallar, helt klart. Boken beställde jag hos Adlibris.


Dessutom inspiration till massor av "papper-kul" i den där boken... inte bara geometriska former. Jag ska nog testa på lite hus också... även det fint i inredningen! En cool fjäder kommer det nog också att bli så småningom. Det gäller bara att ha lite tid att sitta och pilla med det. Nu ska jag fundera över var pappersformerna ska hamna! Fina i stilleben tillsammans med annat snyggt som matchar!


Skärmattan, stållinjalen och skalpellen köpte jag på Panduro. Former i inredningen och boken som jag köpte... ja, det får bli dagens DIY och tips!


Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Jag tror jag såg henne på TV (om det nu är samma som skrivit boken), men hon var helt otrolig. Hon vek allt av papper. Ägg, äpplen, former av alla slag. Så häftigt.
    Verkar kul, blir sugen att testa faktiskt! Dina ser jättefina ut, men så är du ju superpysslig också.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken bra bok, med en massa tips.
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig bok. den kanske jag skulle ha som coffe table book.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vad roligt och vad du är pysslig...så kul Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vad fint att ha i en skål så där! Tack för tipset. kram Nilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...