söndag 24 mars 2013

Golden eggs

Jag har haft riktigt kul med de här äggen... vilket nöje att gå loss med sprayburkarna!! Guld, svart och vit spray till de här äggen. Kopparsprayen fick bara komma fram i föregående inlägg :-)

måla ägg i guld och svart. DIY påskägg, diy påskpynt, Påskpynt 2013. Påskpyssel 2013. Modernt påskpynt. Annorlunda ägg till påskpyntet. Björkris i en träskål. Ris från björk. Fjädrar, ägg och påskris i en skål. DIY 2013. DIY påsk.

När jag ska göra något brukar jag oftast inte ha så bra tålamod att göra själva förberedelserna... jag vill bara köra på så fort som möjligt :-) Min man fixade upphängningen så att det blev lättare att fixa det jag skulle. Han såg lite besviken ut när jag höll på med sprayburkarna och frågade:
- Ska det verkligen se ut så?
- Lugn... jag är inte färdig än :-)
Nu gillar han det... a lot!


Så här fixade han min upphängning av äggen :-) Kanonbra! Ett tips om ni vill göra liknande...

måla ägg i guld och svart. diy påskpynt, diy påskpyssel, diy påskägg, Påskpynt 2013. Påskpyssel 2013. Modernt påskpynt. Annorlunda ägg till påskpyntet. Björkris i en träskål. Ris från björk. Fjädrar, ägg och påskris i en skål. DIY 2013. DIY påsk. Kors på ägg. Guld och svart med kors. Prickar trend 2013.

Björkriset fäste jag så att det blev en cirkel och fixade med lite fjädrar i en träskål.

Inspiration påskpynt 2013. Inredning svart och guld i påskpynt. diy påskägg, diy påskpyssel, måla ägg i guld och svart. Påskpynt 2013. Påskpyssel 2013. Modernt påskpynt. Annorlunda ägg till påskpyntet. Björkris i en träskål. Ris från björk. Fjädrar, ägg och påskris i en skål. DIY 2013. DIY påsk.

Här kommer fler bilder... så nu säger jag over and out tills nästa gång! Hoppas att ni blivit inspirerade att göra lite konst med ägg :-)

måla ägg i guld och svart. Inredning svart och guld. diy, påskägg, diy påsk, diy 2013, Påskpynt 2013. Påskpyssel 2013. Modernt påskpynt. Annorlunda ägg till påskpyntet. Björkris i en träskål. Ris från björk. Fjädrar, ägg och påskris i en skål. DIY 2013. DIY påsk.

måla ägg i guld och svart. I fönstret i vardagsrummet, diy påskägg, Påskpynt 2013. Påskpyssel 2013. Modernt påskpynt. Annorlunda ägg till påskpyntet. Björkris i en träskål. Ris från björk. Inredning vitt, svart och guld. Fjädrar, ägg och påskris i en skål. DIY 2013. DIY påsk.

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Du har så himla många o fiffiga ideer. Äggen blev ursnygga o läckert med björkriset runt. Tur att vi har händiga män som hjälper oss när vårt tålamod tar slut. Ha en skön söndag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Så fina ägg ,Vad sugen jag blir att gå loss med sprayburkarna
    Ha en riktigt skön söndag

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips och vad fina de blev.
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Hmmm, måste nog kolla förrådet av sprejfärg och kanske köpa hem kopparfärg.
    Dina ägg är superfina och inspirerande.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Män med tålamod är bra att ha när det är en bristvara hos en själv :)
    Jättesnygga ägg, blev sugen på att "låna" din idé.
    Ha en bra söndagskväll

    SvaraRadera
  6. Tjusigt!!! Jag är inte så jättepysslig när det gäller Påsk... Kanske kanske fick jag en överdos när jag jobbade extra på Åhléns på just påskpyntavdelningen :-D

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Vilka läckra ägg!! Du är så kreativ och har så bra idéer.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja ha din fanatsi.....Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Wow!! Grymt bra tips!! Så fint!

    SvaraRadera
  10. Huuuur snyggt som helst!!! Du är så duktig!
    Kram o godnatt!

    SvaraRadera
  11. Du är grym! Wow, så läckra. Duktiga du!!! :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  12. Det var de finaste äggen jag har sett nånsin!! /Liisa

    SvaraRadera
  13. Snyggaste äggen jag någonsin sett! Wow wow wow!

    SvaraRadera
  14. Hej igen:-) Jag lånade tre av dina fina påskägg -bilder. Hoppas det är ok? Så klart länkande jag till din blogg och skrev lite fint om det. Kram Liisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Klart att du fick lägga in det på din blogg o länka :-) Kul att du gillar påskäggen :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...